lørdag 1. oktober 2011

1. Oktober


Ja, da var vi kommet til 1.Oktober
Ser det er mye som er forandret nå for tiden. Nattefrosten er kommet og snart
kommer vel den for fullt. Jeg har ikke vært like flink som mange andre
til og blogge aktivt, jeg har ikke vært like flink til å legge ut bilder. Vet jeg har 
bestandig sagt at jeg skal legge ut og legge ut, men kommer meg liksom ikke så langt.
Men skal prøve på mitt beste for å bestemme meg for at NÅ skal jeg klare å legge ut bilder
av min hverdag :) 


Jeg kan i allefall legge ut noen bilder som jeg har tatt som ikke er så lenge siden at jeg tok
Jeg var nemlig på sopp tur med mine små søsken og min samboer.
Fikk hele fire bokser med Kantareller
Dette falt virkelig i smak hos de minste for å plukke i allefall :) 
Vi var ute i hele 2 timer (da ofret vi barne tv) for å plukke denne typen sopp :)
Skal tro de var stolte når de kom hjem og fikk være med på den prosessen i å renske skogen 
og alt annet som var kommet på dem bort og lagt i frysen med en gang for og beholde
ferskheten :) 


Her har vi starten på turen :) Alle gledet seg til og nå målet :)



Her har vi noen ivrige tittere :)
 Stien førte et bra stykke oppover,
 men vi holdt oss for det meste inni blandt buskene og under busker :D



Her har vi litt av dagens funn :) De små fikk en vær som de kunne
sammenligne med de soppene som de fant for at de skulle velge riktig type
som vi var på jakt etter akkurat den dagen :)



Her har vi da dagens fangst :) Dette var virkelig blod på tann og de hadde allerede 
bestemt seg for at de skulle ha en slik tur til, men det må desverre være til neste år
siden vi nå har hatt denne nattefrosten og skikkelig stygge vær disse dagene. 




Her holder de på å renske og sortere hver sin boks :) Vi kom fram til at vi hadde
funnet ca. 2.5 kg med kantarell på bare 2 timer. Noe vi syns var meget
bra siden den er vanskelig og finne og det er ikke slike store mengder rundt
her vi bor. Så dette må da kalles en stor fangst :) 
De fant jo også ut at denne soppen koster en del fersk (ikke slikt som man får kjøpt i
butikken) så de skulle selge dette for å få lommepenger :) 
Noe jeg personlig synes er en fin holdning :) 
Da føler i allefall jeg at målet mitt er oppnådd i at man må gjøre noe for 
å få penger. 




En kjempe flott tur dette :) Og håper det ikke blir så lenge til neste gang man 
eventuelt får mulighet til og ta en slik kose tur med søsken og evt. andre på slep ;) 






Ingen kommentarer:

Blogg Counter